Rozpoznání prvních příznaků anginy pectoris

Ano, říkáte si: Angina pectoris, jak mohou být její příznaky vzrušující nebo zábavné? Tak pravdu máte, nejsou. Ale vězte, že jejich pochopení může zachránit život. A to je vzrušující, že? A myslím, že to je také trochu zábavné. V době, kdy může mít každý druhý Čech nějaký druh srdcové choroby, je důležité vědět, jak se ano včas rozeznat. Protože pokud víte, na co si dát pozor, můžete se vyhnout věcem jako infarkt. Přiblížíme se tedy k tomu, jaké jsou první příznaky anginy pectoris - bolest na hrudi, pocit těžkosti v krku a také zkrácený dech.

Gargling proti angině - báječná zbraň, kterou máte hned po ruce

Nyní, otočíme listy našeho cestopisu a podíváme se na další tip, který je docela zajímavý, a tím je kloktání. Kloktání soli a teplé vody může zaznamenat úlevu od bolesti v krku způsobené anginou pectoris. A víte, co je na tom nejlepší? Můžete to udělat hned z pohodlí domova a nemusíte se obávat návštěvy nemocnice. Pavela, mého manžela, tento tip fascinoval. Fun fact - Myslí si, že když se kloktá, vypadá jako chameleon Leopold, když má plnou tlamu jídla. Ale zpět k tématu. Zahlédníte-li první známky angíny, zkuste kloktat a zjistěte, zda se cítíte lépe. Ale pamatujte, že když se nebudete cítit lépe, měli byste se vydat přímo do nemocnice.

Co dělat, když se symptomy zhorší

Nyní přichází ta část, která není tak zábavná - kdy se symptomy zhorší. Není dobré se na něco takového připravovat, ale je lepší vědět, co dělat, pokud se to stane. Pokud jste vyzkoušeli všechny triky v knize, kloktání, klid, odpočinek, a přesto se cítíte hůře, je čas, abyste zamířili do nemocnice. Měli byste hned volat sanitku, pokud se u vás objeví pocity jako zvracení, bledost, potu a závratě, a pokud máte pocit, že se vám točí hlava nebo jste vědomí, jakoby vám bylo špatně.

Kdy nasadit léky na angínu a jak s nimi zacházet

Další věc, na kterou je třeba se soustředit, když máte anginu pectoris, je léčba. Nyní, někteří z vás se mohou ptát: "Ale Irena, co když jsem už na nějakých léky a co když mi neudělají dobře?" Pojďme se tedy podívat na to, jak s nimi zacházet. Pokud jste již na lékách a příznaky anginy pectoris se objeví, je důležité, abyste nepřestávali užívat léky, pokud vám to lékař nenavrhne. Samozřejmě, než začnete jakýkoli nový lék, je důležité poradit se s lékařem.

Význam kontroly s lékařem až do úplného uzdravení

Tento poslední kousek je třeba nechat na srdci. Dámy a pánové, pokud máte podezření, že máte angínu pectoris, je důležité, abyste byli pod dohledem lékaře až do úplného uzdravení. Nemyslíme, že byste měli jít do nemocnice každý den na kontrolu. Ale alespoň jednou za týden nebo jak to váš lékař doporučuje, je důležité se dát dohromady a zkontrolovat vaše zdraví. Pokud se budete držet tohoto plánu, budete na cestě k rychlému zotavení.